Monday, April 26, 2010

Blog Review 7 : Blog Meowww

Nama blog : Bella Dela Rosa
Konsep : Blog gambar kiut tapi cerita berterabur
Bahasa : Bahasa gadis melayu terakhir
Followers : 67 orang
Last Update : Hari Sabtu
Rating : 4 bintang

---------------------------------------------------------------------------

Issabella adalah kisah cinta dua dunia
mengapa kita berjumpa
namun akhirnya berpisah
siang jadi hilang
ditelan kegelapan malam
alam yang terpisah
melenyapkan sebuah kisah....


Lagu Issabella berkumandang di sekeliling gua, setiap kali gua membelek blog ini. Bukan disebabkan blog ini mengandungi auto song yang sangat annoying itu. Tapi kerana setiap kali gua memandang matanya yang galak itu, hati gua terus ada taman. Lantas, lagu Issabella secara automatis akan membuat keputusan untuk bergentayangan ni telinga gua.

Dia cantik. MasyaAllah, memang cun sangat. Kalau dibandingkan dengan gua, memang macam langit dan bumi bezanya. Maklumlah, gua kacak dan dia cantik, memang jauh sangat kan bezanya itu. Kalau berdiri sebelah-sebelah, mesti ramai minah yang akan jeles tengok gadis ni dapat berdiri sebelah gua.

Blog ini adalah kategori blog cerita pasal kehidupan lesbian. Eh yeke? Gua sebenarnya tak berapa jelas dengan sex orientation gadis manis ini. Dalam blog beliau, serba sedikit gua dapati, unsur-unsur lesbian itu ada, walaupun dikaburi oleh fake boyfriend. Macam biasa, gambar memang memenuhi segenap ruang blog. Gaya biasa adalah gambar muncung, sambil tangan menunjukkan jari telunjuk dan jari tengah yang dirapatkan ke pipi. Hasilnya, rupa paras kiut yang luar biasa.

Senang cerita, inilah gaya jari kegemaran saya


Cara gua mengenali blog ini sememangnya lain daripada gua jumpa blog-blog lu orang semua. Inilah satu-satunya blog yang bukan gua jumpa menerusi bloghopping. So macam mana gua boleh jumpa blog ini? Yang itu biarlah lu pikiiiiirrrrlah bersama kawan-kawan lu orang ok.

Nama panggilan beliau adalah Bella. Kiut kan nama tu? Gua berazam suatu hari nanti kalau gua bela arnab bulu patik-patik, gua akan namakan sebagai bella. Beliau ada 2 blog; iaitu blog kehidupan dan blog perniagaan.

Daripada usaha riki-riki gua, gua dapati beliau mempunyai minat tersendiri iaitu teman member mandi di sungai, makan-makan benda yang aneh tetapi stailo, kariyoke dan jual tudung kaler patik-patik. Semua aktiviti tersebut adalah sampingan bagi gadis genit yang kareer utamanya adalah student belaja pasal kimia-kimia di universiti sekitar bangi.

Beliau juga meminati arena fotografi, di mana banyak gambar yang muncung, sambil tangan menunjukkan jari telunjuk dan jari tengah yang dirapatkan ke pipi telah diambil untuk simpanan peribadi. Namun sebahagian kecilnya telah di kongsi untuk tatapan umum di blog beliau. Adakah berkongsi gambar banyak-banyak sebegini menyalahi undang-undang Malaysia? Sudah tentu tidak. Apatah lagi, gambar tersebut terlalu menyenangkan jiwa gua. ohhh...

Walaubagaimanapun, gua rasa macam gua dah terlalu terpesona sampai terlalu menyebelahi beliau. Ini akan menjatuhkan kredibiliti gua sebagai brader tukang review blog. Ok, gua kembali ke dunia yang nyata.

Secara tegasnya, gua rasa blog ini takdelah best untuk dibaca. Gua walaupun ada masa lapang yang terlalu lapang pun memang tak adanya nak baca apa yang beliau taip. Lirik lagu yang di copy paste tu lagi la gua malas. Cerita kehidupan beliau pun agak bosan. Ditambah lagi dengan penggunaan kata singkatan yang hanya sendiri faham.

Dude, who the hell yang boleh faham : Ak ta na pg sa seb jiw ak ti mem ak bebt dem. <-- ok yang ini gua sengaja exaggerate. Tapi penggunaan kata singkatan yang tak ikut piawai sebenarnya akan menyebabkan otak terpaksa bekerja lebih semasa membaca blog ini. Apabila keadaan ini berlaku, lu orang akan akan memerlukan lebih kalori, lantas menjadi lapar selalu. Kesimpulannya, lu orang akan makan sambil meniarap mengadap laptop. Apabila selalu sangat makan meniarap, maka tubuh lu orang akan menyimpan lebihan makanan dalam bentuk selulit di bahagian perut. Pengajarannya di sini, selalu membaca blog ini akan menyebabkan masalah boroi di bahagian perut dan tepi pinggang. Nampak tak kesinambungannya itu?

Tapi lu orang jangan kuatir. Lepas baca, lu orang boleh bilas dengan melihat gambar-gambar beliau yang meoww itu. Yang itu memang gua tak pernah bosan.

Dan kepada lu orang yang berminat untuk membaca blog ini, gua nasihatkan supaya lincah-lincah berbuat demikian. Beliau pernah menukar url blog suatu ketika dulu disebabkan ramai stalker yang menggeletis dalam blog beliau, dan ini tidak termasuk gua. Jadinya, enjoy while you can ok??

Citer banyak pun malas, gua berambus dulu...

5 comments:

HafizChan said...

....................................

adrinaqamarina said...

chumil la dye nye owner...
oke gak pe...
minta numb hp ta?

ha...
followers dye da 68...
ke u da follow?
kui2...

BraderDiego said...

Hafiz : Lenkali, gua buat review blog jejaka tampan, khas untuk lu

Adrina : Gua cuma pemerhati bebas sahaja. No string attached :)

phish said...

pesal lu x cukop cibai ni..x bes btol

bella dela rosa said...

oww patutla salu kat trafic ade dari blog nih tapi TA pnah plak NA masuk.haha.eh salu short form gune NA n TA sahaja.!laen2 tade pown eh.

"Gua walaupun ada masa lapang yang terlalu lapang pun memang tak adanya nak baca apa yang beliau taip
Cerita kehidupan beliau pun agak bosan.
Ditambah lagi dengan penggunaan kata singkatan yang hanya sendiri faham."
ade masa lapang la bace sbb tu ley wat review;cane na wat konklusi kalo tade pemerhatian?

cane tau ade blogshop?kantoi stalker..
tq brader diego review iklas dari hati.