Wednesday, July 22, 2009

Tunang jugak kau akhirnya

Aku dah mensia-siakan 14 tahun hidup aku kenal ijan. member aku sejak form 1, dan baru-baru ni dia macam nak mengawan. Ini adalah kisah benar yang ada ditokok tambah sikit-sikit..

*****

Suatu hari ijan dgn adik angkat beliau, Ms H berjumpa di KL.

Ijan : terasa macam nak kawen laa..
Ms H : Yeke, nape tiba-tiba sahaja ghairah ni?
Ijan : ntah. ko takde boifren kan? nak kawen dgn abg tak?
Ms H : mmm... bole je kot.
Ijan : oklah kalau camtu. lagi 2 bulan lepas abg turun dari laut, abg mintak famili abg antar meminang.
Ms H : wokeh. tarak hal.

dlm 3 minggu lepas, mereka selamat bertunang. bulan 11 ni nak kawen.

lu memang sempoi beb.

5 comments:

Minah said...

Tu la lu, dulu gua ajak kawen taknak. Kan dah gersang.

aishah said...

wei... ijan da tunang ke?

congrats ah...
dia naik pelamin dulu la wei.
sume kawen ngan adek angkat ke?

musim ey?
ahahhaaha

Brader Diego said...

Minah : ajaklah lagi, kalini konpem nak :)

aishah : sejajar dengan musim buah-buahan

aishah said...

aahahahaaha.. sengal aa kau wafi.

rindu zmn sedar bile bace blog kau. ahahahha

keep it up! i loike!!
thumbs up.

jart said...

cayalah bro ijan tu..tabik spring kt die ^_^