Tuesday, October 20, 2009

Kadang-kadang, gua pun ada rasa tak tenang

Suatu hari ni, kalau tak silap gua hari orang-orang bekerja. Gua sebagai seorang yang keje makan gaji sepatutnya mesti berada di ofis jugak. Tapi entah macam mana gua heran, gua boleh berada di pejabat pos pada jam 10.30 pagi lebih kurang. Usah kuatir, gua dah pesan kat member gua, kalau bos tanya gua pegi mana, cakap gua berak batu.

Tujuan gua ikhlas, nak keluarkan duit ASB gua. Maklumla musim2 depavali ni memang banyak nak pakai duit.

Gua sampai, amek nombor, gua duduk kat bangku plastik yang takde kualiti langsung kat dlm post ofis tu. Lagi 5 orang baru sampai turn gua. Gua dah siap mencongak2 lepas kuarkan barang 20ribu untuk belanja harian gua, belen ASB gua tinggal 5 angka je, termasuk 2 angka selepas titik perpuluhan. Gua mencarut kuat2 dalam hati.

Sebelah gua, duduk sorang makcik. Dari analisa gua, dia berbangsa K sebab (1) itam (2) pakai sari (3) ada tatu merah pekat kat dahi. Sebagai menghormati semangat 1Malaysia, gua taknak sebut kaum apa. biarlah rahsia tu gua sorang yang tau. hikhik..

Gua langsung tak hiraukan makcik ni. Tapi gua macam tertumpu kat budak kecik yang umur yang 4 tahun lebih kurang. Gua saspek tu anak dia sebab sama buruk sama hitam. Apakah keistimewaan budak tu sampai gua turut tertarik? Yaaaa... disebabkan suara dia yang nyaring YA AMAT menjerit ketika berebut patung sponge bob dengan abg dia (yang hitam jugak).

Budak ni punya kelakuan simple. Dia try rampas sponge bob, abg dia lari, dia menjerit. Try lagi, abg dia lari lagi, jerit lagi. Mak dia pula buat muka bahagia tengok anak dia berkejaran mesra.

Terus menerus gua rasa macam nak bertanding pilihan raya. Kalau menang, gua nak gubal undang2. Bahawasanya, kalau ada anak K yang itam menjerit dengan nyaring dalam pos ofis, rakyat malaysia yang lain bole lempang atau terajang tanpa perlu risau tindakan mahkamah. Barulah 1Malaysia.

Gua dah habis urusan, balik ke opis gua, gua masih berang lagi dengan budak tu. Lantas gua bukak fesbuk dan main mafia sampailah waktu lunch. Ni semua salah budak tu.

Kepada budak kecik nyaring tu, kalau lu baca entry gua, gua ada satu ayat khas untuk lu. KANINA BO CIBAIII...


No comments: