Wednesday, December 2, 2009

Blog Review 4 : Blog Lelaki yang Seluk Tangan Dlm Seluar Dan Mengeluh "Kenapalah Mak Ada Barang Ini?"

Nama Blog : meriahuoll
Konsep : Cerita-cerita, ngumpat-ngumpat, cubit-cubit, lari-lari
Bahasa : 100% dijamin bahasa pondan yang tulen
Followers : Dalam 390++
Last Update : 1 Dec 2009
Rating : 7 bintang

----------------------------------------------------------------------------------


Gua sebenarnya lama juga tercari-cari blog pondan yang seronok untuk di review. Akhirnya gua jumpa juga blog ini. Ada request dari brader Hapischan untuk review blog beliau, tapi setelah gua amati, blog beliau lebih cenderung kepada gaya hidup seorang Gay. Gua memang dah pasang niat awal-awal, untuk blog ke-4 yang gua review mesti blog pondan. Gua harap bila brader Luca baca entry gua kali ini, beliau boleh terus duduk tahiyat akhir tanda kesyukuran.

Pondan - atau juga dikenali sebagai bapok, maknyah, arbot, abang-patah, sotong, aqua, lembut, mama lafenga - adalah golongan yang hidup dua alam. Mereka adalah golongan yang dilarang sama sekali untuk digomol sama ada dari depan ataupun belakang, secara sengaja atau tidak, secara paksa atau rela. Tapi kalau dah terpaksa nak buat macam mana kan?

Dalam berpuluh-puluh blog pondan yang available, inilah yang paling menepati citarasa gua - elegen, hepp, ajaib, fani, dan yang paling penting mestilah penuh dengan unsur-unsur pondan.
Apa neraka kah yang dimaksudkan dengan unsur-unsur pondan?

1. Terdapat banyak perkataan yang dipetik dari bahasa pondan seperti Uollz, Gitew, Weolls, Itew, Sentapp, Lariiiiii, Yang Adooo, Pengsannnn dan sebagainya. Dalam blog ini kalau lu orang peratikan kat belah kanan, siap ada kamus dwibahasa lagi untuk translate dari bahasa pondan kepada bahasa melayu pasar.
2. Blog mesti hepp - berwarna warni, penuh gambar, penuh dengan link ke web lain dan lain-lain lagi.
3. Bahasakan diri sebagai MAK, MEK atau AKAK. Tak pernah pulak gua jumpa pondan bahasakan diri sebagai ABANG GAGAH atau BRADER MASKULIN.
4. Jujur dalam penulisan - perkataan seperti konek, puki, jalang, betina, bontot dan sebagainya adalah rilek-rilek saje boleh wujud dalam penulisan mereka. Blog ni tak ada disclaimer, so pandai-pandai lu oranglah nak baca ke tak...

Nama blog yang gua review adalah meriahuoll. Apa neraka kah maksudnya? Simple. meriah+you+all digabungkan menjadi satu ditambah dengan sedikit bahasa pondan. Dan perkataan yang ala-ala sebegini bunyinya bersepah-sepah dalam blog beliau.

Blog ini mengisahkan tentang kehidupan diri beliau sebagai pondan yang tegar. Nama panggilan beliau adalah AKAK SENDUK. yaa.. akak senduk. Di blog beliau ada explain kenapa beliau bubuh nama itu. Tapi mungkin juga sebab beliau pernah bertarung dengan ular senduk masa zaman lelaki dulu-dulu. Atau mungkin itulah nickname pertama beliau masa zaman-zaman MiRC dulu. Hanya beliau yang boleh menjawabnya.

Beliau stim melihat lelaki berwajah jambu. Atau yang badan ketul-ketul. (Ni gua kasik tips kat brader Luca, kot-kot berminat). Kerja dengan syarikat penerbangan dalam negara sebagai lebih kurang kerani merangkap opis boy. Gua saspek, awalnya mesti dia apply kerja jadi pramugari, tapi oleh kerana kantoi cik nek* dia masih terjojol keluar masa buat body check, maka tak lepas di situ.
(* sila refer kepada kamus pondan di blog beliau)

Tak ketinggalan cerita tentang famili beliau, pengalaman diusik daripada orang sekeliling, pengalaman dengan pondan-pondan yang lain dan banyak lagi. Kalau lu orang nak cari macam mana rupa paras sebenar Akak Senduk ni, lu orang kena rajin geledah blog beliau ni. Gambar beliau agak terhad. Sekali imbas memang iras-iras Hanis Zalikha pun ada. Ini bukan gurau suka-suka ni. Gua serius. Gua punya iman pun goyang beb. Tapi kalau dah usha dalam-dalam, rupa-rupanya beliau ni saling tak tumpah macam beruang paya.

Oh ya, jangan pula lu orang terkejut tengok meter counter blog ni lebih dari 340,000 visitors. Kalau gabung blog SEMBANG KENCANG + HILANG PUNCA pun belom tentu boleh lawan visitor si pondan ni. Lu orang jangan main-main.

Gua secara peribadi menganggap blog ni agak menarik dibaca jika lu orang ingin duduk santai-santai sambil minum air kelapa yang taruk payung kecil di gelas. Menggunakan gaya bahasa standard bagi pondan, beliau bijak memanipulasikan minda pembaca untuk menghayati isi hati pondan yang sebenar. Sampai kadang-kadang tu, lu sampai boleh rasa yang lu ni pondan jugak.

Blog ini juga bagus dijadikan rujukan oleh detektif-detektif yang ingin menyamar menjadi pondan demi menangkap penjenayah. Kepada lu orang yang rasa diri ada ciri-ciri pondan dan ingin menjadi pondan tulen, nah inilah peluang lu orang. Gua sajeskan lu baca sampai khatam dua round, lu dah boleh grad dalam pengajian bahasa pondan.

Gua pun rasa gua dah masuk sikit-sikit dengan bahasa ini. Gua nak try ulangkaji sikit :

"" Hey uolls, nape uolls bizi body sangat kat blog Mak ni haa? Mak nak merendek pun tak senang. ahaks. Gitewww.. Memang tak senang pun, hari inew kan Mak bawak sorang anak ikan tu, dia punya bontottt.. dah dekat sama dengan saiz gajah afrika uolls.. Meletup uolls. Gitewww... Tapi Mak suka uolls.. Cumanya Mak tak tahan dengan dieww punya bau. Bau mayat pun seronok lagi uolls. Mak tadi dah hampir pengsannnnn.... ""



Tiba-tiba gua rasa gampang pula...

16 comments:

Amjat said...

mmg cam sial...haha

Nurul Harun said...

adoi.

HafizChan said...

Hahahaha...tak kira, review gak blog aku...main kasar dowh, ahahahhahahaha cakap aku gay...demmm :p sweet sangat

meh sini nak spenk

HafizChan said...

Euwwww...u ni klaka la u...i bacceee da blog die, kelakau tauuuw

Luca DK said...

finally.

akhirnya dapat gak gua melempias nafsu gua..

hahaha!

BraderDiego said...

Mimpi : tulaa

Nurul : sakit kat mana?

Shinchan : Masalahnya, gua pun dah addicted dengan blog akak Senduk

Luca : Gua memang dah agak dah

Siti Nur Aminah said...

gua rasa auto nk lmpg lu ble lu biki ulangkji gamak gituh...ish....meremang blu roma mak tau..awww..

Nur Wajdan said...

Ya Allah Ya tuhanku... kau jauhkanlah anak aku dari bala tak tentu arah macam ni... aamiiin

BraderDiego said...

aminah : bole. tapi jgn lempang kuat2 sangat

Nur : aminn

Luca DK said...

gua syak kalo lu review blog ni lagi gua suke..

http://mirch-marcello.blogspot.com/

hahahaha!

Khairi Mohd said...

hahaha. blog ini mmg gile hahahah

herna said...

ske la bace blog ni..dan rakan2 seangkatan korg...sumpah kelaka...tiada kompromi..tp si akak senduk tu agak harem gak ar..hahaha

btw...
sronok giler bace blog kamu..hehe..keep it up

BraderDiego said...

luca - Lu dah tak siuman ke?

khairi - nasib baik gua masih siuman lagi

herna - teruskan membaca je cik adik manis

LANN said...

Brader Diego.
Lu try ini blog

http://imahfm.blogdrive.com

pondan ada kelas punya weh. ha

AZIZAN & HAFIZAH said...

Dapatkan Panduan Bina Otot Badan Lelaki Disini Agar Anda Lebih Macho, Tegap Dan Bertambah Kacak....Hehe...
Jangan Segan2..Realisasikan Badan Impian Anda.....

Unknown said...

Kaum gay juga adalah penyanyi