Friday, August 27, 2010

Keputusan peperiksaan

Gua dapati, mak gua berbual dengan 2 orang cucunya, Micha-darjah satu dan Wani-darjah 2 pada suatu petang. Topik perbualan mereka berkisar kepada perkara enteng seperti kenapa pisang berwarna kuning, kalau harimau lawan singa siapa menang, dan sebagainya. Sehinggalah topik perbualan bertukar kepada perihal peperiksaan.

Micha : Nenek, ica kan periksa dapat nombor 2

Nenek : Yeke, Bagus. Nanti nenek suruh pakcik diego belikan cekedis ye

(ciss.. gua juga yang kena)

Micha : Yeay.

Wani : .....

Nenek : Hah, Wani pulak dapat nombor berapa?

Wani : .... nombor 13.

Nenek : Eh, teruknya. Kenapa dapat nombor 13?

Wani : Eleh. Macamlah nenek tak pernah dapat nombor 13

....



Masa ni, gua dah terjelupuk bawah meja. Boleh tahan samseng jugak anak buah gua rupanya.

2 comments:

LS said...

Budak pun lagi pandai dari org dewasa bro.

kucai said...

samseng tue dol...gila ah..