Tuesday, August 24, 2010

Tips Kesihatan : Tayar

Lu orang yang biasa bawak kereta, mesti tau tayar tu apa kan? Tayar tu adalah sejenis barang berbentuk bulat kaler itam dibuat dari getah yang gunanya bergolek supaya kereta lu orang boleh bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain.

Setuju?

Jadinya, macam mana lu orang nak tau tayar keta lu itu sebenarnya cukup keras ke tak? heh.. Gua dapat tau satu kesah epik mengenai kenalan gua. Beliau berpendapat bahawa tayar depan beliau macam tak cukup keras. Sebabnya nampak macam ada kempis sedikit pada pandangan beliau.

So, apa yang beliau lakukan? Beliau cuba memicit tayar tersebut macam nak check tayar basikal. Cool kan? Akibatnya adalah seperti gambar di bawah..

Maka, ibu jari beliau terpelecok disebabkan perkara itu. Dan memerlukan lebih sebulan dan beberapa trip ke fisio untuk kembali pulih seperti sediakala. Gua tak dapat bayangkan kalau gua jadi brader fisio untuk handle gadis ini.

Gua : Ye adik, tangan terkehel ni sebab apa ye?
Gadis : Sebab saya cuba nak picit tayar kereta saya sebab ingatkan lembik sahaja.

Pengajarannya di sini, tolong jangan tiru aksi tersebut.

3 comments:

LS said...

Peh padu betul dia punya pegi! haha!

cHeQgu sQema said...

errr.. bleh ke kalo nk senyum jer? huhuhuh..

nurulfive said...

adik gadis pink..haiyaaaa
bakpe bijok ngakk