Wednesday, June 24, 2009

Gurindam Si Muka Ketat

Antara perkara tak bole blah dalam kehidupan serba moden ni, bila dapat member atau bos atau adik ipar atau pakcik jual tiket LRT yang memiliki muka ketat. Yang paling nyirapdarah*, terpaksa pula ngadap muka-muka ni tiap hari.
Tapi tenang beb. Aku cipta syair ni khas untuk engkorang bagi menghargai pengorbanan korang menghadapi makhluk perosak bermuka ketat ni...



Tajuk : Kenapa Engkau Bermuka Ketat

kenapa engkau bermuka ketat
adakah ko pikir dah bagus sangat

orang menyampah malas nak dekat

kawan pun lari musuh yang dapat

hanya setan yang suka lekat

dengan muka kau yang punyalah kelat


kenapa engkau bermuka ketat
waktu kerja, makan dan solat

muka jadi buruk macam ikan sepat

buat kerja dahlah lambat

perangai pula serupa palat

selalu tak tenang, marah pun cepat


{corus - dalam versi hip-hop}
weh mat,
apsal lu bermuka ketat

jangan pula lu pikir lu hebat

itu gunung lu cobalah panjat
itu gaung lu cobalah lompat
cobalah isap itu obat gegat
(2 x)

oh yeaaaaa (nyaring)

kenapa engkau bermuka ketat
kau seriuskah atau memang buat-buat

rupa dah macam orang tak berzat

satu benda kau kena ingat

toksah ingat kau bole selamat

orang pun dah lama naik meluat

jangan sampai kau kena sebaattttttt.....

---------

glosari:

*nyirapdarah = bikin panas

4 comments:

ana said...

hahahahahahah aku dh tebayang wafi menyanyi dgn emosi

pisKonG said...

bro, level ketenangan ko dh menurun nie... suara ader high pitch sket2... hahaha

DaN sAya FaNA said...

menarik..mane dpt lirik?

FdausAmad said...

cam bangsat...