Monday, June 22, 2009

Kenapa ini terjadik pada diriku...

pagi tadi aku bangun lewat macam biasa. dah terlalu biasa sampai aku rasa tenang je bila tgk jam dah pukul 7.40, serta baju tak diseterika lagi.

Aku bangun perlahan-lahan, dan berjalan ke bilik air dgn kelajuan malar. "tenang, tak perlu tergesa-gesa" ujarku dlm hati. "ya, aku setuju" - aku bersetuju dgn kenyataan aku sendiri tadi, juga aku lafazkan dalam hati.

Seminit setengah kemudian aku kuar dari bilik air. Dgn muka yang ada bibit-bibit riak, aku buka gobok* baju aku dgn yakin

Eh, apsal baju kemeja aku tak kelihatan?? aku hairan dan ada sedikit kaget.

aku tenangkan diri balik. lepas berlegar-legar, aku dapati segala baju kemeja aku tak kiralah yang berbelang, kotak-kotak mahupun yang kaler plain sumenya dalam baldi ikea sebelah mesin basuh. aku dah haruk pikuk tatkala ini.

perasaan aku mengikut urutan adalah seperti berikut - {tenang - rilek2 - terkejut - hairan - kaget - tenang - haruk pikuk}

------

Hari ni, aku dtg opis dgn bau wangi yang luar biasa. ringan terus botol perfume aku.
mama lafenga!!!**


* gobok = almari
** mama lafenga = kata-kata kesat dlm bahasa mexico

1 comment:

Anonymous said...

Bro, betui ke semua lu punye baju ada dalam baldi.. cover line namapak??.. aku rasa, semua baju lu yang seharusnye dari jenama durban tak kira yg belang2, jalur2 and kotak2 semua dah kena serbat oleh pakuci and basir hehe..