Wednesday, March 17, 2010

Pen-diri-an

Pendidikan agama, tingkatan 5 Bestari. Ustazah Norazah punya lirik muka nampak macam tak boleh nak buat gurau. Period lah tu.

"Arini saya nak buat ulangkaji pelajaran semalam. Siapa tak dapat jawab, siaplah dia nanti" ucap Ustazah yang berbaur ugutan. Para pelajar penasaran seketika. masing masing memohon kehadrat Illahi supaya tidak menjadi insan pilihan menjawab soalan. Tidak kurang jugak yang dah setat belek belek buku rujukan kat lubang bawah meja.

"Senaraikan hikmah hikmah perkahwinan dalam Islam" soalan sudah keluar. Kacang je.

"Ijan!!!" cikgu norazah sudah main panggil panggil.

"aaaa... mmm.. Dapat pahala bila melakukan hubungan seks"

"Emon!!" nama kedua sudah naik.

"cikgu, ni dego nak jawab dulu" emon cuba lari dari tanggungjawab.

"Awak jangan sampai saya datang sana"

"ok ok.. apa ek. Boleh menempiaskan nafsu secara halal"

"hah dego, apa pulak jawapan awak?"

"cibai lu emon. mmm.. kalau kantoi tido berdua dalam hotel, tak kena tangkap cikgu" konfiden jawapannya.

Cikgu Norazah cuma tersenyum sinis.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dari kejauhan, keadaan kelas 5 Bestari nampak tenang. Kelihatan pelajar tengah tekun menulis kecuali 3 orang. Sorang kena berdiri atas kerusi sambil junjung batang penyapu, sorang diri atas meja sambil rukuk mengadap depan, sorang lagi berdiri belakang kelas sambil hidung rapat ke dinding.

Hambik ko ubat..

2 comments:

cHeQgu sQema said...

bestnyer jadik cikgu! yess.. padan muka.. haha...

BraderDiego2 said...

Kalau aku jadi cekgu, memang aku buang longkang je budak2 3 eko tu